Boknings- och betalningsvillkor Järfälla

Vårt bokningssystem

Via vårt bokningssystem bokar och betalar du drop-in, yogakurser, workshops, yogakort, föreläsningar utbildningar, presentkort, resor och retreats. Första gången du gör ett köp skapar du en profil antingen via din webbläsare eller via YogaDevis app på din mobil eller padda. På din personliga sida har du en bra överblick över dina köp och bokningar.


Öppettider

Studion öppnar 15 minuter innan klassens start.

Här kan du läsa mer om helgdagar då vi har stängt.


Husregler

Lämna skor i entrén. Vi låser ytterdörren så att du kan lämna kläder och väskor i omklädningsrummet. Mindre värdesaker läggs i korgarna i yogasalen. Stäng av mobilen helt, alternativt på flygplansläge. Ha gärna en lugn och tyst miljö i yogasalen, behöver du prata, gör det med ett mjukt och behaglig röstläge.

Sen ankomst

Om du skulle vara sen till yogaklassen, gå in tyst och lugnt för att inte störa i yogasalen.

Låna yogamatta

Det finns mattor att låna för nybörjare och lugn yoga. Du som går på ashtanga fortsättning eller mysore tar med egen matta och du är välkommen att lämna din matta i studion på angiven plats. Ta gärna hem och tvätta din matta med jämna mellanrum.

Kläder och hygien

Använd bekväma och rena träningskläder. Inom ashtangayogan är det tradition att duscha eller tvätta sig innan yogaklassen.

Mat och dryck (gäller främst ashtangayoga)

Ät helst inte något stort mål mat 1,5-2 timmar före yogapasset. Lättare mat som frukt, nötter eller liknande går bra. Drick helst inte under yogapasset. Det är också rekommenderat att vänta en liten stund med att äta och dricka efter passet.

Gravid/menstruation

Är du gravid, meddela din lärare. Vid menstruation bör man ta det lugnt de första dagarna eftersom det är en energikrävande period för kroppen.


Yogakort och yogakurser

Årskort

Du förbinder dig att betala i 12 månader. Gäller från det datum du köper kortet och ett år framåt. Årskortet förnyas automatiskt ett år i taget. Önskar du avsluta efter en årsperiod mejlar du till jarfalla@yogadevi.se senast en månad innan avtalet löper ut. Överlåtelse av kort kan göras till en avgift av 250 kr.

Klippkort

Klippkortet gäller 6 mån, förlängs endast vid läkarintyg.

Yogakurs

Bokad kurs är bindande och kan du inte komma ett kurstillfälle bokar du själv av det tillfället i bokningssystemet i förväg. Du har sedan möjlighet att ta igen den missade klassen på valfri klass innan kursens slut. Undantag görs endast vid läkarintyg. Meddela oss tidigt om du behöver skjuta kursen vid läkarintyg.


Individuell yoga

Avbokning sker minst 24 timmar innan bokad tid. Vid utebliven avbokning betalas bokningen som om du varit där.



GDPR och personuppgifter

GDPR, De personuppgifter du lämnar i samband med att du skapar ett konto behandlas i enlighet med GDPR. GDPR ställer krav på hur programvara som hanterar personuppgifter ska vara utformad. Dessa krav uppfyller vi genom Gymsystem/Zoezi. Säkerhetsinformation vid kortbetalning Alla kortbetalningar hanteras genom ett klientmedelskonto hos Zoezi. Ett klientmedelskonto är ett skyddat konto vilket gör att Kundens pengar är säkrade. Pengarna är skilda från Zoezi och tillhör alltid kunden.

Övriga villkor

Vi ansvarar inte för personliga tillhörigheter. Mindre värdesaker kan tas med in i yogasalen. Yogamattor får förvaras på shalan. Kvarlämnade mattor efter vi via nyhetsbrev informerat om mattrensning minst vid två tillfällen samt övriga mattor används som lånemattor lämnas bort eller reas ut. Lämnade föremål läggs i kvarglömtkorgen. Korgen rensas regelbundet och sånt som inte hämtats upp inom cirka en månad lämnas bort eller slängs. I det fall vi p.g.a. omständigheter utanför vår kontroll tvingas ställa in eller minska utbudet utgår ingen återbetalning. Detta gäller händelser som skäligen inte har kunnat förutses undvikas eller övervinnas.

All yoga sker på egen risk.

YogaDevi Järfälla

Veddestavägen 24

175 62 Järfälla, Sverige
jarfalla@yogadevi.se

Org.nr: 559041-5393

Våra yogaformer

Vi har flera olika yogaformer som vi är specialiserade inom. Vi har Ashtangayoga för dig som önskar lite mer dynamik, svett och rörelse . För dig som vill ha lite lugnare, mjukare och stilla rörelser har vi många olika alternativ all välja bland som Yinyoga, Restorativeyoga och Mediyoga. Söker du efter något som både är dynamsikt och mjukt har vi  Hatha Soul-Flow, Hatha/Yinyoga & Senioryoga. 

Här nedan kan du läsa mer de olika yogaformerna. Du kan boka dig på en klass, gå kurs eller utbildning för dig som vill dela yogan vidare eller fördjupa dig.

Några fördelar med yoga

:: Du får ett lugnare sinne
:: Ger dig bättre kontakt med din andning
:: Du upplever större närvaro i vardagen
:: Ger dig ett bra verktyg mot stress
:: Ökar din medvetenhet
:: Ger dig mer uppmärksamhet inåt
:: Du bygger upp din styrka och smidighet

Ashtangayoga

Dynamisk form av hathayoga

Ashtangayoga, eller Ashtanga Vinyasa Yoga som den egentligen heter, är uppbyggd i ett specifikt flöde och ordning med solhälsningar, stående, sittande och avslutande positioner. Fokus är att röra sig i takt med andetaget, rätt linjering och blickfokus för att dra sinnena inåt, då blir yogan meditativ.

Det är en metod till självkännedom som bygger på den 8-faldiga vägen där positionerna görs i en specifik sekvens. Vi använder en andningsteknik som kallas ujjayi, olika positioner (asanas), blickfokus (drishti).

Ashtangayoga har sitt ursprung i Indien, framförallt i staden Mysore, och är grundad på den åttafaldiga vägen som beskrivs i Patanjali Yoga Sutras. De åtta olika delarna är; Yama (yttre förhållningssätt), Niyama (inre förhållsningssätt), Asana (yogapositioner), Pranayama (andingstekniker), Pratyahara (dra sinnena inåt), Dharana (koncentration), Dhyana (Meditation), Samadhi (djup meditativt tillstånd).

Ashtangayoga Mysore Style

Det traditionella sättet att utöva Ashtangayoga.

Alla yogar i egen takt efter sin egen andning och kan ordningen på positionerna i sin egen praktik. Du praktiserar tillsammans med andra i grupp men i din egen takt efter och ditt eget andetag. Läraren går runt och assisterar dig personligt efter dina förutsättningar.

Mysore Style passar dig som har gått minst en hel termin nybörjarkurs i Ashtangayoga och gärna en helgkurs i intro till Mysore Style och kan göra solhälsningarna utantill, de flesta stående och en enklare avslutning på egen hand.

Yinyoga

Konsten att släppa taget

Slappna av på djupet med lugn yinyoga. Yinyoga är en avkopplande yogaform som alla, oavsett tidigare erfarenhet, kan utföra. Den är också ett perfekt komplement till annan fysisk aktivitet såsom löpning eller styrketräning.

I yinyogan fokuserar vi framförallt på bindväven kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggen. Den utförs liggande eller sittande med avslappnade muskler och under en längre tid, cirka fem minuter i varje position.

Yinyoga är meditation i stilla rörelse. Oavsett vad du får ut av yinyogan rent fysiskt är det en stund att lugna alla tankar.

Restorativeyoga

Återhämtande och avslappnande yoga

Djupavslappning med fokus på vårt energisystem. Restorativeyoga är en terapeutisk form av yoga med syfte att läka kroppen från stress, sjukdom och eventuella skador. Genom djupavslappning stimulerar vi det parasympatiska nervsystemet och lugnar ner våra inre organ, vilket ger vår kropp möjlighet att omdirigera vår energi till egen läkningsprocess.

Restorativeyoga passar alla utövare som vill förebygga stress eller behöver återhämta sig under perioder av oro, utmattning, trötthet och livsomställningar.

Vi har Restorativeyoga varannan fredag ojämna veckor.

Mediyoga

Terapeutisk och lugn yoga

En yoga för dig som vill ha hjälp att minska och hantera stress. Mediyoga (medicinsk yoga), är en terapeutisk yogaform med lugna och stärkande yogaövningar, samt andningstekniker. Mediyoga är ett effektivt verktyg mot exempelvis stress, sömnbesvär, ångest, högt blodtryck och rygg- och nackbesvär. Mindfulness (medveten närvaro) följer som en röd tråd genom passet. Passar även för gravida och som rehabyoga.

Vi lägger ner god tid på avslappning och på att etablera den medvetna andningen som är en av de viktigaste teknikerna för att skapa välmående, att varva ner kropp och sinne. Yogapassen varierar mellan lätta mjuka rörelser med inslag ibland av något mer avancerade rörelser med dynamik och uthållighet. Du kan göra övningarna oavsett förkunskap och kan alltid anpassa efter din förmåga. Varje yogapass innehåller också en meditation som avslutning.

Hathayoga

Mjuk och skonsam yoga

Hathayoga är en mjuk, skonsam och långsam form av dynamisk yoga med lätta och mjuka rörelser.

Tillsammans rör vi oss sakta och medvetet samtidigt som vi bygger upp en värme inifrån som fyller oss med energi och gör oss smidigare. 

För dig som gärna vill ha en lugn yoga med tid att hitta in i kroppen. Vi gör både stående, sittande och liggande positioner i ett mjukt skönt tempo.

Alla är med utifrån din egen förmåga.

Gravidyoga

Lugn och trygg i din graviditet

Med vår yoga speciellt anpassad för gravida får du lära dig olika avslappnings- och andningstekniker som hjälper dig hitta lugn, ro och närvaro. Vi gör mjuka fysiska yogaövningar som stärker dina muskler och gör dig starkare både under och efter din graviditet

Gravidyoga passar både dig som är nybörjare och dig som yogat innan.  Även du som gjort yoga tidigare har stor glädje av det du lär dig på kursen.

Fördelar med ashtangayoga och hathayoga

:: Du bygger upp fysiskt styrka och smidighet
:: Du får ett lugnare sinne
:: Ökad närvaro och koncentration i vardagen
:: Ökar blodcirkulationen
:: Balanserar energiflödet och kroppen från
slaggprodukter
:: Terapeutisk yoga

Fördelar med Mysore Style (förutom ovanstående):
:: Du får personlig guidning
:: Du yogar utifrån dina egna förutsättningar
:: Du börjar och slutar i egen takt
:: Du yogar utifrån ditt andetag i din egen takt
:: Stort urval av mysore klasser på schemat

Fördelar med yinyoga, mediyoga och restorativeyoga.

• Reglerar och balsanserar livsenergi i kroppen
• Lugnande och balanserande för nervsystemet
• Ökar smidigheten i kroppen
• Smörjer och tränar leder, ligament och bindväv
• Bra komplement till annan dynamisk träning
• Ger djup avslappning
• Tränar närvaro i nuet, mindfulness
• Passar alla
• Speciellt bra för rygg, höft och ben

Kom i gång med yoga

ÄR DU NY HOS OSS ELLER HELT NY PÅ YOGA? 

Kom och prova-på en valfri klass på schemat eller prova oss och alla våra yogaformer under en hel månad.

Vill du yoga mer är 4 gånger i månaden? Då lönar det sig med vårt årskort.

KÖP ÅRSKORT

Kom i gång med yoga

ÄR DU NY HOS OSS ELLER HELT NY PÅ YOGA? 

Kom och prova-på en valfri klass på schemat eller prova oss och alla våra yogaformer under en hel månad.

Vill du yoga mer är 4 gånger i månaden? Då lönar det sig med vårt årskort.

KÖP ÅRSKORT

Kontaktinformation

Följ oss

YogaDevi Järfälla

VEDDESTAVÄGEN 26 : : 175 62 JÄRFÄLLA

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

STHIRA SUKHAM ASANAM

Varje position ska vara stadig och glädjefylld