Yoga

VILKEN YOGA PASSAR DIG?

Lugn eller dynamisk?

Ashtangayoga – dynamisk och fysisk yoga

Ashtangayoga består av ett antal ställningar ur hathayoga traditionen som binds samman med rörelsesekvenser till olika serier där varje ställlning bygger på den föregående. Det är en mycket dynamisk yoga där andningen styr rytmen och synkroniseras med rörelser så att en intensiv inre värme skapas. Läs mer här.

Yinyoga – liggande och sittande yoga

Yinyoga är en avkopplande och samtidigt energigivande yogaform som alla, oavsett tidigare erfarenhet, kan utföra och är ett perfekt komplement till annan fysisk aktivitet såsom löpning eller styrketräning. Läs mer här.

Hathayoga – mjuk och skonsam yoga

Hathayoga är samlingsnamnet på all fysisk yoga. Det är en mjukare form av fysisk yoga där du inte är bunden till en fast serie av rörelser. Rörelserna hålls lite längre än i ashtangayoga och vinyasa flow. Läs mer här.

Mediyoga – terapeutisk och lugn yoga

Mediyoga (medicinsk yoga), är en terapeutisk yogaform med lugna och stärkande yogaövningar, samt andningstekniker. Mediyoga är ett effektivt verktyg mot exempelvis stress, sömnbesvär, ångest, högt blodtryck och rygg- nackbesvär. Mindfulness (medveten närvaro) följer som en röd tråd genom passet. Läs mer här.

Mindfulnessyoga – lugna meditativa yogaövningar varvat med teori och meditation

Genom att öva närvaro i kroppen fördjupar vi insikten i vad som pågår i vårt inre, känslor, tankar och kroppsförnimmelser. Praktiska övningar så som yinyoga, mediyoga och andningsövningar varvas med teori och meditation. Läs mer här.


BOKA & BETALA EN KURS

Boka

Bokas och betalas direkt i vårt bokningssystem.
Yogamattor finns att låna för alla utom ashtangayoga nivå 2, 3 samt Mysore.
Dörrarna öppnas 15 minuter innan klassens start.
Det är bra att boka sig i tid för att garanterat få plats.
Läs mer om våra priser och betalning här.

Efter kursstart kan du maila oss på info@yogadevi.se för att se om det finns platser kvar.

Stängt alla röda dagar och helgaftnar. Läs mer om vilka dagar här.