PROVA-PÅ-VECKA JÄRFÄLLA

PROVA-PÅ-YOGA

JÄRFÄLLA

Vecka 34

Vi öppnar vår studio för dig som är nyfiken på våra yogaformer, våra fina yogalärare och mysiga lokaler.

Ta med en vän och kom prova vilken yogaform som passar dig.

Dörrarna öppnar 15 minuter innan passet. Du behöver inte ha med dig matta, det finns att låna. Ta bara på eller med mjuka sköna kläder, vanliga träningskläder. Skor och strumpor kan du lämna hemma.


Se även och boka klass på vårt ordinarie sommarschema i Järfälla


Höstterminsstart 26 augusti 2019!

Vecka 35 startar höstterminen igång. Boka in höstens yogakurser redan nu kurser Järfälla

Du kan också läsa mer om våra och olika yogakort och priser.


Just nu firar vi 1-års jubileum med extra fina priser på årskort och höst-terminskort.

:: TERMINSKORT 3.900 kr :: Yoga hur mycket du vill hela hösten 26/8-22/12. Drop-in på alla klasser. Ordinarie pris 4.200 kr

Erbjudande gäller tom 26/8.

::  ÅRSKORT: 7.920 kr eller ÅRSKORT månadsbetalning: 680 kr/mån :: Yoga hur mycket du vill. Drop-in på alla klasser. Ordinarie pris 9.900 kr eller 850 kr/mån

Erbjudande gäller tom 26/8.


Vecka 34

JÄRFÄLLA

Veddestavägen 24 :: Stjärnhuset

Passen kostar 50 kr och du bokar och betalar i vårt boknings- och betalningssystem.

Måndag 19/8
18.00-19.00 :: Yinyoga – Prova-på :: Boka här!

Tisdag 20/8
19.30-20.30 :: Ashtangayoga  – Prova-på :: Boka här!

Onsdag 21/8
17.00-18.00 :: Mediyoga – Prova-på :: Boka här!

Torsdag 22/8
18.00-19.00 :: Ashtangayoga  – Prova-på :: Boka här!

Lördag 24/8
10.00-11.00 :: Ashtangayoga  – Prova-på :: Boka här!

11.15-12.15 :: Senioryoga  – Prova-på :: Boka här!

12.30-13.30 :: Yinyoga  – Prova-på :: Boka här!

13.45-14.45 :: Hatha SlowFlow  – Prova-på :: Boka här!

15.00-16.00 :: Ashtangayoga  – Prova-på :: Boka här!

Söndag 25/8
10.00-11.00 :: Barnyoga  – Prova-på :: Boka här!

11.15-12.15 :: Hatha SlowFlow   – Prova-på :: Boka här!

12.30-13.30 :: Mediyoga  – Prova-på :: Boka här!

13.45-14.45 :: Ashtangayoga – Prova-på :: Boka här!

15.00-16.00 :: Yinyoga  – Prova-på :: Boka här!


Här är våra olika yogaformer:

Ashtangayoga – dynamisk och fysisk yoga

Ashtangayoga består av ett antal ställningar ur hathayoga traditionen som binds samman med rörelsesekvenser till olika serier där varje ställning bygger på den föregående. Det är en mycket dynamisk yoga där andningen styr rytmen och synkroniseras med rörelser så att en intensiv inre värme skapas.

Ashtangayoga Mysore Style – yoga i egen takt

En mysoreklass är det traditionella sättet att utöva ashtangayoga. Klassen är inte ledd utan du praktiserar tillsammans med andra i grupp men i din egen takt efter ditt eget andetag. Läraren finns hela tiden till hands och ger individuella råd och hjälp utifrån dina egna förutsättningar eller uppmuntrar dig till att gå vidare och utmana dig själv när det är dags.

Yinyoga – liggande och sittande yoga

Yinyoga är en avkopplande och samtidigt energigivande yogaform som alla, oavsett tidigare erfarenhet, kan utföra och är ett perfekt komplement till annan fysisk aktivitet såsom löpning eller styrketräning.

Yinyoga/Pranayma – lugn yoga och andningsövningar

Vi öppnar upp kroppen med yinyoga och fortsätter med pranayama (andningsövningar). Pranayama hjälper oss att få kontakt med vårt andetag, vårt inre och stimulerar vårt lugn- och rocenter.

Mediyoga – terapeutisk och lugn yoga

Mediyoga (medicinsk yoga), är en terapeutisk yogaform med lugna och stärkande yogaövningar, samt andningstekniker. Mediyoga är ett effektivt verktyg mot exempelvis stress, sömnbesvär, ångest, högt blodtryck och rygg- nackbesvär. Mindfulness (medveten närvaro) följer som en röd tråd genom passet.

Hatha Slow Flow – Ett skönt flöde där du hinner känna in positionen och landa i dig själv

Vi går igenom hela kroppen och klassen är både lugn och dynamisk.

I den fysiska yogan rör vi oss långsamt och synkroniserat med andetaget och i den lugnare Yinyogan håller positionerna lite längre, stannar upp och andas.

Passar perfekt om du känner dig lite stel och vill bli rörligare och starkare. Inga förkunskaper krävs.

Senioryoga – en fysisk form av yoga men i ett lugnt tempo.

Vi stärker och stretchar kroppen med enkla övningar och kombinerar de fysiska positionerna med andningsövningar. Vi gör stående, sittande och liggande positioner med fokus på grundning, balans och cirkulation.

Barnyoga – för dig som är mellan ca 6-9 år.

Här får du röra på sig och använda din lekfullhet och kreativitet. Vi gör enkla positioner och andningsövningar och tränar på så vis kroppskännedom, koordination, koncentration och balans. Varje klass avslutas med en skön avslappning.